New Enterprise: Warunki realizacji
New Enterprise umożliwia realizację wszystkich wymagań wskazanych jako niezbędne warunki realizacji podstawy programowej, to znaczy: korzystanie z materiałów źródłowych - w tym z użyciem narzędzi związanych z TIK, używanie języka obcego jako języka komunikacji podczas zajęć w różnych rodzajach interakcji, wykorzystywanie zadań językowych stanowiących ilustrację przydatności języka obcego do realizacji własnych celów komunikacyjnych, stwarzanie sytuacji edukacyjnych sprzyjających poznawaniu i rozwijaniu przez uczniów własnych zainteresowań oraz pasji, przeprowadzanie „na bieżąco” nieformalnej oraz formalnej diagnozy, zachęcanie uczniów do samooceny własnej pracy i stosowania różnych technik służących uczeniu się, wykorzystanie zajęć z języka obcego do rozwijania wrażliwości międzykulturowej oraz kształtowania postawy ciekawości, tolerancji i otwartości wobec innych kultur oraz takie prowadzenie zajęć, aby wspierać kształcenie w zakresie pozostałych przedmiotów oraz umiejętności ogólnych.
Używanie języka obcego jako języka komunikacji podczas zajęć w różnych rodzajach interakcji
W serii New Enterprise zadbano, aby język angielski był językiem komunikacji na zajęciach językowych, zarówno w relacji nauczyciel – uczeń, jak i pomiędzy uczniami, traktując korzystanie z języka ojczystego jako jedną z wielu technik (np. w zadaniach wymagających przetwarzania językowego, czyli MEDIACJI, czy w ćwiczeniach polegających na tłumaczeniu fragmentów zdań z języka polskiego na język angielski). Natomiast polskie objaśnienia reguł gramatycznych i słowniczek angielsko-polski znajdują się wyłącznie w komponentach wspomagających naukę – na oprogramowaniu do tablicy interaktywnej i w materiałach dostępnych na stronie www.learningclub.egis.com.pl. W języku polskim opracowane zostało natomiast dodatkowe kompendium gramatyczne z ćwiczeniami – New Enterprise Grammar.
Wykorzystywanie autentycznych materiałów źródłowych
W kursie New Enterprise wykorzystano na dużą skalę materiały źródłowe takie jak zdjęcia, filmy i nagrania audio. Dzięki oprogramowaniu i platformie Express DigiBooks nauczyciele i uczniowie mogą korzystać z narzędzi związanych z technologiami informacyjno-komunikacyjnymi, np. tablicy interaktywnej czy urządzeń mobilnych.
Przeprowadzanie nieformalnej oraz formalnej diagnozy
New Enterprise pozwala na prowadzenie systematycznej diagnozy, zarówno nieformalnej, jak i formalnej. W prowadzeniu diagnozy nieformalnej pomocna jest platforma DigiBooks oferująca funkcjonalności, które ułatwiają analizowanie mocnych i słabych stron ucznia oraz jego postępów w nauce. Przydatne będą także karty ewaluacji i postępów ucznia zamieszczone jako materiały do kopiowania w książce nauczyciela.
Do przeprowadzania diagnozy formalnej służy bogaty wybór kartkówek i testów.
Zachęcanie uczniów do samooceny własnej pracy i stosowania różnych technik służących uczeniu się
W realizacji tego wymagania pomocne są znajdujące się w podręczniku sekcje Competences oraz wskazówki Study Skills.
Wykorzystanie zajęć z języka obcego do rozwijania wrażliwości międzykulturowej oraz kształtowania postawy ciekawości, tolerancji i otwartości wobec innych kultur
W podręcznikach z serii New Enterprise sekcja Culture znajduje się w każdym rozdziale i przedstawia powiązane z tematyką rozdziału różne aspekty kultury krajów anglojęzycznych. Uczeń ma okazję do poznania danego zagadnienia i poszerzania swojej wiedzy, porównania polskiej kultury z kulturą innych krajów, a także do rozwijania umiejętności językowych na bazie danego tematu.
Kształcenie w zakresie języka obcego powinno wspierać i być wspierane przez kształcenie w zakresie pozostałych przedmiotów oraz umiejętności ogólnych
W podręcznikach z serii New Enterprise znajdują się sekcje CLIL (działy interdyscyplinarne), które służą do rozwijania umiejętności językowych i wzbogacania wiedzy uczniów o zagadnienia z innych dziedzin nauki.