New Enterprise: Główne założenia
New Enterprise zapewnia pełną realizację wymagań ogólnych i szczegółowych określonych w podstawie programowej, kładąc nacisk na rozwijanie umiejętności komunikacyjnych i umożliwiając uczniowi osiąganie coraz wyższego stopnia poprawności językowej – gramatycznej, leksykalnej, ortograficznej i fonetycznej – a także coraz większej precyzji w wyrażaniu myśli.
Oczekiwany poziom zaawansowania językowego uczniów na koniec III etapu edukacyjnego
New Enterprise w wydaniu przeznaczonym dla uczniów szkół średnich kontynuujących naukę języka angielskiego jest dostępne na pięciu poziomach zaawansowania językowego: A2, B1, B1+, B2, B2+/C1. Pozwala to wybrać odpowiedni podręcznik zgodnie z poziomem językowym uczniów na początku nauki w szkole średniej, ich postępem językowym w kolejnych latach, a także poziomem, na którym planują zdawać egzamin maturalny z języka angielskiego.
Oczekiwany poziom zaawansowania językowego uczniów na koniec III etapu edukacyjnego to: poziom podstawowy - B1+ (B2 w zakresie rozumienia wypowiedzi) i poziom rozszerzony - B2+ (C1 w zakresie rozumienia wypowiedzi).
Spiralny model nauczania
New Enterprise to kurs zbudowany w oparciu o spiralny model nauczania, co oznacza, że w ramach serii zastosowano metodę kilkukrotnego powracania do tych samych zagadnień przy jednoczesnym poszerzaniu wiadomości i umiejętności językowych.
Rozwijanie pasji i zainteresowań
New Enterprise daje uczniom możliwość poznawania ciekawych zagadnień i rozwijania własnych zainteresowań, oferując zajmujące teksty o współczesnej tematyce. Kurs pokazuje także niezbędność znajomości języka angielskiego do funkcjonowania we współczesnym świeciepoprzez staranny dobór kontekstów sytuacyjnych i form komunikacji. Trzeba także wspomnieć o integrowaniu wiedzy przedmiotowej z różnych dyscyplin w sekcjach CLIL.
Funkcja wychowawcza
New Enterprise wspiera szkołę w realizowaniu funkcji wychowawczej. Tematy poruszane w działach zatytułowanych Values zachęcają do refleksji i dyskusji o społecznych oraz moralnych wyzwaniach współczesnego świata.